22 Şubat 2014 Cumartesi

YENİ BİR BAŞLANGIÇ VE AİLECE YAPILAN GÜZEL, LEZZETLİ MUFFİNLER






Merhabalar, biliyorum çok düzgün bir blog yazarı değilim; ancak uzun zamandan sonra ara vermeden her konuda yazmak istiyorum. O yüzden ilk başta muffin tarifi ile işe başlamak istiyorum. Bu lezzetli ve muhteşem görünen muffin tarifini eşimle birlikte yaptık, aslında kızım Azra'nında katkıları var. Bu yüzden arkadaşlarımız ve Azra'nın arkadaşları tarafından çok beğenildi sanıyorum.


MALZEMELER:
9 adet muffin için:
* 1 yumurta
* 1 su bardağından bir parmak az şeker
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1/2 su bardağı süt
* 1 su bardağı un
* 2 çorba kaşığı kakao
* 1 paket vanilya
* 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
* Dilerseniz bir portakalın rendelenmiş kabuğu

Üzeri için:
*1 paket sütlü çikolata
* pasta süsleri




   Eşimle yaparken bize 9 tane yetmez diyerek 2 katı malzeme ile yaptık; ama tarifin aslı yukarıdaki gibidir. öncelikle yumurta ve şekeri, bir kapta güzelce karıştırıyoruz. Sıvıyağ ve sütüde ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Başka bir kapta unu ve kabartma tozunu eliyoruz üzerine vanilya ekledikten sonra karışıma yavaş yavaş  ekliyoruz. Normal kek hamuruna göre daha akışkan kıvamlı olan kek karışımımıza kakao ve rendelenmiş portakal kabuğunu ekliyoruz. Benim gibi portakal kabuğunu pek sevmeyenler için bile katılmasının lezzet vereceğini şiddetle öneriyorum. ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.
     Tarifi,lezzet dergisi sayfalarından alınan bu lezzetli keki ben ve ailem çok beğendik.Ayrıca kek yapmak, çocuklarınız ve eşinizle yapacağınız keyifli bir eğlenceye de dönüşebiliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder